„Avem per total un număr foarte redus de pasageri raportat la populația României. Ai noștri încă merg cu autobuzele până în Spania sau în Irlanda, lucru foarte bun de altfel, dar costisitor ca timp. Trebuie să apropiem aviația de oameni”, a spus Merica, totodată președinte al Aircraft Owner&Pilot Association of Romania.
În România operatorul național de transport este un brand serios care însă, din nefericire, se zbate de ani buni în „turbulențe economice”, a spus Merica. Totodată, pe piață activează și un operator low-cost, salvat însă după „o aterizare dură”, a spus el, referindu-se Blue Air, preluat de un grup de investitori de la omul de afaceri Nelu Iordache, arestat pentru corupție.
„Avem mult mai puțini piloți decât țările din jur raportat la numărul de locuitori și puține aeronave. În mod sigur suntem pe locul întâi la taxe și tarife, la cuantumul lor. Aici ne descurcăm minunat”, a arătat Merica.
El a menționat că în România se poate vorbi de suprareglementare și că în domeniul securității aeroportuare există multe costuri artificiale și restricții.
Reprezentantul Aeroporturi București spune că în aviație a întâlnit atât profesioniști adevărați cât și persoane „aterizate în aviație” din politică.
În opinia lui, managerilor privați selectați la companiile de stat trebuie să le fie trasate obiective clare, dar adresându-se ministrului Transporturilor, prezent în sală, a afirmat că nu trebuie să existe presiuni politice la aceste companii.
„Nu vom rezolva problemele aviației astăzi, însă ar fi important să discutăm deschis despre ele, să nu ascundem problemele sub preș. Dacă o să mergem în continuare în direcția bună e posibil ca în câțiva ani să nu mai putem spune ca în bancul acela din vremuri de demult că România deține un record mondial: este singura țară în care aviația este la pământ și agricultura în aer”, a concluzionat Merica.